Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
RECB083106   Fem teatre a l'escola
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària
  
   1/9/2023 - 24/9/2023 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   0IAO Fem teatre a l'escola
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/09/2023
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   El curs pretén ser un recurs pedagògic per donar resposta als problemes que els i les docents ens hem trobat sempre pel que fa a l’ús de la llengua i introduir de manera regular l’activitat teatral dintre de l’aula. El teatre, amb totes les seves variants (joc dramàtic, improvisació, teatre llegit…) esdevé una eina per a la formació integral de l’alumne/a i, per tant, també de l’aprenentatge i adquisició de la llengua.

El teatre és una activitat lúdica, i com a activitat lúdica se la prenen els alumnes. Saben que el teatre és un joc, on s’han d’acceptar unes regles, certament, però que els dona un ampli marge de maniobra. Hi ha moltes maneres de representar un personatge i l’alumne/a busca la manera que a ell/a li va millor, amb la que se sent a gust i ho fa mitjançant gestos però també jugant amb la veu. L’actor s’expressa i es diverteix al mateix temps. El teatre és una eina de comunicació de valors i emocions, d’aprenentatge, i per descomptat, de diversió.


La formació és a distància i asincrònica.

Metodologia: Dins de la plataforma a Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…

Trobareu més informació a:https://aprenonline.org/cursos/108-fem-teatre-a-lescola/
  
Objectius   L’objectiu principal
Donar eines per ensenyar a treballar un text teatral des de la creació i comprensió dels personatges i del propi text, a la vegada que ajudar a potenciar la creativitat i les habilitats comunicatives i expressives del nostre alumnat.

Objectius específics:
- Ensenyar a treballar un text teatral des de la creació i comprensió dels personatges i del propi text.
- Culminar el procès del Fet Teatral. Pujar a un escenari, i Representar!
- Potenciar la creativitat i les habilitats comunicatives i expressives.
- Vèncer la teva timidesa i estimular l’espontaneïtat.
- Enfortir la capacitat d’observar i escoltar.
- Augmentar la percepció de les emocions així com l’expressió corporal.

- Potenciar el domini del cos i de la veu ajudant a una bona col·locació postural, projecció de la veu i dicció a sobre d’un escenari.
- Ajudar a l’estructuració mental i desenvolupament de la imaginació.
- Fomentar el treballar en equip, aconseguint actituds solidàries i de respecte envers els companys i les companyes.
  
Continguts   Tema 1:
1. Per què fer teatre a l’aula?
1.1. Orientacions generals.
1.2. La classe de teatre.
1.3. Exercicis i jocs dramàtics.

Tema 2:
2. L’expressió corporal dins la representació teatral.
2.1. Domini del cos i la veu.
2.2. Les habilitats comunicatives i expressives.
2.3. La creativitat. Activitats d’improvisació.

Tema 3:
3. Construcció de personatges.
3.1. Creació de personatges.
3.2. Comprensió dels personatges i del propi text.
3.3. Expressió oral. Activitats de rols.

Tema 4:
4. El text teatral.
4.1. Estratègies i recursos per elaborar el text teatral.
4.2. Diàleg de personatges dins el text teatral.
4.3. Representació del text teatral.

Tema 5:
5. Proposta teatral. Projecte final.
5.1. Avaluació del teatre a l’aula.
5.1. Recursos per treballar el teatre a l’aula.
5.2. Proposta pedagògica d’intervenció: Preparació d’una obra de teatre a l’aula.
  
Formador/a   Francisco Bravo de las Heras
  
Avaluació   El curs presenta una avaluació inicial en la qual es proposa que l’alumnat participant escrigui quins continguts pedagògics considera importants a l’hora de treballar el teatre a l’aula i quines competències desenvolupa en l’alumnat.

Tots els mòduls tenen un qüestionari d’assoliment de coneixements en els quals hi ha preguntes d’opció múltiple i preguntes obertes que els participants ha de contestar de forma satisfactòria.

Cada mòdul proposa als participants una activitat final que han de realitzar de forma satisfactòria. En el primer mòdul els participants han d’escriure i justificar els beneficis del teatre en l’etapa d’Educació Infantil i Primària, i quines competències ajuda a desenvolupar. En el mòdul dos els participants han de crear activitats d’improvisació per treballar l’expressió oral i la timidesa amb l’alumnat. En el mòdul tres els participants han de dissenyar una plantilla per l’elaboració de personatges i a la vegada proposar jocs de rols per interpretar personatges. En el mòdul quatre els participants han de proposar recursos i estratègies per elaborar un text teatral. I per últim en el mòdul cinc els participants han de proposar diferents recursos per treballar el teatre a l’aula, a més d’elaborar una proposta didàctica per treballar el teatre a l’aula com a projecte final de curs.

Per finalitzar l’avaluació, cada participant ha de crear un projecte final de curs en el qual es demana el disseny d’una activitat d’intervenció educativa d’aplicació al centre educatiu o a l’aula relacionada amb els continguts del curs. Aquesta activitat ha de ser factible i s’ha de poder dur a terme a curt o llarg termini.

En totes les activitats d’avaluació la persona formadora valorarà si la persona participant ha assolit els objectius proposats, en el cas que ho consideri necessari proposarà propostes de millora. Cal que tots els temes siguin superats per part de la persona participant.

Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada tema, (100% de les activitats) i del Projecte de final de curs.

En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades i haver contestat l'enquesta de valoració final.

  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).